Bliv en del af Kulturskolen Kolding!

Her kan du tilmelde dig alle vores spændende fag inden for billedkunst, dans og musik.

Dans

Er du mellem 4 og 9 år? Så kan du gå til dans på Kulturskolen!

MiniDans (4-5 år)
En dansebaseret klasse, hvor musik understøtter og supplerer dansen, således at begge elementer træner børnenes auditive og kinæstetiske koordinationsevner.
Gennem leg indgår børnene i gruppen, hvor de udvikler deres egne kropsbevægelser og lærer at interagere med hinanden. “Børns kropsrytme” lægger vægt på udviklingen af kroppen, så børnene gennem danseundervisningen kan forstå de muligheder, der ligger i kropsbevægelser.
Holdstørrelse: 7-12 elever
Tidspunkt: Mandag kl. 16.30-17:15 (opstart uge 43)

MiniDans (5-6 år)
Vi fokuserer på at inspirere børnenes fantasi og kreativitet gennem musik, historier og sjove bevægelser. Vores danseundervisning kombinerer forskellige bevægelsesteknikker som hoppe, dreje, strække og balance, samtidig med at vi prioriterer børnenes glæde og engagement.
Vores lærere vil guide børnene på en sjov og spændende måde, så de kan nyde glæden ved bevægelse i en positiv atmosfære.
Holdstørrelse: 7-12 elever
Tidspunkt: Mandag kl. 17.15-18:00 (opstart uge 43)

Ballet (7-9 år)
At deltage i ballettimen hjælper børn med at udvikle evner og færdigheder indenfor smidighed og muskelstyrke, hvilket hjælper med at forbedre kropsholdningen. Ved at lære ballet kan børn udvikle elegante dansebevægelser og forbedre kroppens koordinering og balance. Ligeledes udvikles børnenes musikalske sans samt børnenes selvtillid og evne til at udtrykke sig .
Holdstørrelse: 11-20 elever
Tidspunkt: Mandag kl. 18.00-19.00 (opstart uge 43)

Contemporary (7-9 år)
Contemporary-danseundervisning fusionerer forskellige dansestile og teknikker, hvilket hjælper børnene med at forbedre deres krops smidighed og dynamik. Den moderne dansetime giver en åben og inkluderende atmosfære, hvor børnene lærer at respektere og værdsætte forskellige synspunkter og stilarter, samtidig med at de udvikler deres evner til samarbejde og at kommunikere via kroppen.
Underviser: Martin Schultz Kristensen
Holdstørrelse: 11-20 elever
Tidspunkt: Fredag kl. 16.00-17:00 (opstart uge 43)

Betaling
Pris: 205 kr. pr. måned. I sæson 24/25 opkræves i alt 9 rater, og første opkrævning forfalder til betaling 1. oktober 2024. Der opkræves 1/2 takst for oktober måned.
Første rate pålignes et administrationsgebyr på 175 kr.

Vælg en af følgende muligheder

NYHEDER I SÆSON 24/25

Dans

Er du mellem 4 og 9 år? Så kan du gå til dans på Kulturskolen!

MiniDans (4-5 år)
Holdstørrelse: 7-12 elever
Tidspunkt: Mandag kl. 16.30-17:15 (opstart uge 43)

MiniDans (5-6 år)
Holdstørrelse: 7-12 elever
Tidspunkt: Mandag kl. 17.15-18:00 (opstart uge 43)

Ballet (7-9 år)
Holdstørrelse: 11-20 elever
Tidspunkt: Mandag kl. 18.00-19.00 (opstart uge 43)

Contemporary (7-9 år)
Underviser: Martin Schultz Kristensen
Holdstørrelse: 11-20 elever
Tidspunkt: Fredag kl. 16.00-17:00 (opstart uge 43)

Betaling
Første rate pålignes et administrationsgebyr på 175 kr.

Vælg en af følgende muligheder